humangest

Cum sa rezolvi problema punctualitatii?

punctualitateTuturor ni se întâmplă să întârziem, câteodată. Fie că faci pană în drum spre serviciu, ți se rupe tocul în drum spre un interviu important unde trebuie să arăți impecabil sau nu ți-a sunat alarma, motivele sunt variate și pot continua la infinit. Însă, în momentul în care a nu fi punctual devine un obicei sau un mod de viață, s-ar putea să ai probleme. Atât la job, cât și pe plan personal. Ți-am pregătit câteva sfaturi care te-ar putea ajuta să treci peste acest impediment și să devii o persoană punctuală.

Acceptă că ai o problemă. De multe ori te-ai trezit probabil spunând “Așa sunt eu, întârzii. Trebuie să mă accepte toată lumea cu acest defect”. Total eronat. Nimeni nu trebuie să accepte un astfel de comportament. Dacă nu ești propriul șef sau lucrezi într-un mediu unde ești încurajat să întârzii, acest obicei este unul de care trebuie să scapi.

Determină factorul care te face să întârzii. Motivele sunt, de fiecare dată, psihologice. Poate fi vorba de evitarea anxietății sau chiar de o supradoză de optimism. Mulți întârzie pentru a testa afecțiunea celor din jur. Sau poate folosești lipsa de punctualitate ca un mecanism de apărare, prin care vrei să le transmiți celor din jur că nimeni nu te poate obliga să faci nimic, chiar dacă e vorba doar de a ajunge la timp.

Încearcă să rezolvi, în loc să inventezi. E ușor să te gândești de fiecare dată la o scuză care să te scoată din situația penibilă de a întârzia undeva. Nu folosi lipsa de punctualitate ca o formă de putere asupra celorlalți. Dacă îi ții pe alții în loc, nu faci decât să îi frustrezi și să creezi o situație neplăcută pentru toată lumea. Asta nu te face, în niciun caz, mai puternic sau mai important. Leaderii trebuie să fie un exemplu pentru ceilalți, iar lipsa de punctualitate este, cu siguranță, ceva de care e mai bine să te lipsești.

Organizează-te din timp. Dacă nu ești o persoană matinală, pregătește-ți cu o seară înainte tot ce îți trebuie a doua zi. Chiar și la locul de muncă: așează-ți documentele care îți sunt necesare la prima oră pe birou cu o seară înainte. Astfel, chiar dacă întârzii 10 minute, nu vei mai pierde timp căutând ce îți trebuie la ședința de dimineață. Notează mereu ce ai de făcut și bifează-le pe măsură ce le rezolvi!

Respectă-i pe cei din jur. Consideră punctualitatea o formă de respect pentru cei cu care interacționezi. Și dă-ți seama că un comportament dezordonat nu îți face prea multă dreptate față de cei din jurul tău.

 

Ultimele tweet-uri

Ultimele stiri

ROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Romanians-favorite-employers.jpgROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Lamurire-ICCJ---Constatarea-raportului-de-munca-in-ipoteza.jpgROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Decizia-de-concediere.jpgROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Candidati-cu-atitudine.jpg