humangest

Construieste-ti o cariera de success in 5 pasi

cariera-5-pasiDesigur, cu toții ne dorim un job bine plătit, în care să facem ce ne place cu adevărat și să fim mereu apreciați de cei din jur. Ți se pare că unora le iese atât de ușor, dar tu nu o să ajungi niciodată în acel moment? Crede-ne că e posibil și nimănui nu-i este atât de ușor pe cât s-ar părea. Merită, totuși, să încerci, iar noi te ghidăm către momentul tău de glorie, în rândurile de mai jos.

Fii mereu curios. Pentru a ocupa o poziție de management, trebuie să cunoști, în primul rând, foarte bine business-ul pe care vrei să-l conduci. Ca să apari măcar în vizorul șefului tău și să-și pună problema că ai putea ocupa un post de seniorat, trebuie să înțelegi foarte bine mecanismul companiei în care lucrezi. Ca să poți coordona la rândul tău o echipă, ai nevoie să acumulezi informații atât despre istoricul companiei, cât și despre planurile de viitor și, bineînțeles, cum funcționează în prezent afacerea. Pune-ți mereu problema și întreabă specialiștii din fiecare departament de ce și cum se întâmplă unele lucruri. S-ar putea să vii cu soluții inovatoare, iar cuiva de acolo de sus s-ar putea să-i pese și să te promoveze.

Păstrează-ți autenticitatea. Nimănui nu-i place un angajat care copiază gesturile, replicile și felul de a acționa al șefului. Fiecare leader are tipologia lui, modul lui de a gestiona situațiile și de a comunica cu echipa. Trebuie doar să lași lucrurile să evolueze, să fii mereu deschis la lucruri noi și să acumulezi informații și experiență. Restul vine de la sine.

Găsește-ți echilibrul între job și viața personală. Poți privi job-ul ca pe o dietă. Vrei să slăbești foarte mult, îți reduci numărul de calorii la jumătate, faci mult sport, slăbești, dar ulterior obosești, devii slăbit și revii la stilul de viață anterior. Și totul revine la normal: te îngrași la loc, nu ai energie să mai faci nimic și totul a fost în zadar. La fel și la locul de muncă. Nu lăsa totul pe ultimul moment, când deadline-ul bate la ușă, nu te epuiza și nu lucra încontinuu doar pentru că nu ai făcut din vreme ce trebuia. Fă-ți un plan, ia totul pe etape și vei vedea că ai rezultate bune, dar și timp pentru viața personală și relaxare.

Nu fi egoist. Arată că-ți pasă, într-adevăr, de business. Demonstrează prin acțiunile tale că nu faci totul exemplar doar pentru o mărire de salariu sau pentru a fi promovat, ci pentru bunul mers al companiei și, implicit, pentru cele enumerate mai sus. Dacă devii prea egoist, acest lucru se va vedea și nimeni nu-și va mai dori să lucreze cu tine. Ești într-o echipă, ține minte!

Și dacă tot a venit vorba de lucrul cu alți oameni, formează-ți o echipă închegată! E important să vă cunoașteți foarte bine profesional, pentru a putea împărți rolurile în echipă, în funcție de abilitățile pe care le deține fiecare om. Tratează-i cu respect și recunoaște-le meritele atunci când este cazul.


Ultimele tweet-uri

Ultimele stiri

ROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Romanians-favorite-employers.jpgROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Lamurire-ICCJ---Constatarea-raportului-de-munca-in-ipoteza.jpgROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Decizia-de-concediere.jpgROKNEWSPAGER ERROR: File not found: images/Candidati-cu-atitudine.jpg