humangest

Presa

20.04.2015
Companiile italiene au nevoie de oameni care să cunoască o meserie, cum este cea de dulgher, electrician sau constructor, iar românii sunt foarte bine pregătiţi în aceste domenii. De aceea, meseriaşii români sunt foarte căutaţi de către angajatorii italieni, care oferă salarii de până la 1.500 de euro pe lună electricienilor, de exemplu, susţine Lara Ravasi, directorul general al firmei de recrutare şi închiriere de forţă de muncă temporară Humangest România. „Avem circa 1.000-1.500 de angajaţi pe care îi închiriem în cea mai mare parte companiilor din Italia. Românii sunt mai buni ca italienii în ceea ce priveşte cunoaşterea unei meserii, există o cultură în acest sens pe plan local. În Italia, odată cu automatizarea industriei, cultura meseriilor a dispărut, nu mai sunt competenţe specializate. Sigur, şi în România sunt căutaţi cam aceiaşi meseriaşi, cu precădere muncitori calificaţi în distribuţie sau industria alimentară, unde fluctuaţia de personal este mare, dar ne axăm mai mult pe plasarea de forţă de muncă în Italia”, explică Lara Ravasi, cea care conduce businessul Humangest în România din anul 2010. Ea a mai spus că românii sunt în continuare interesaţi să meargă să lucreze în străinătate, dat fiind faptul că un electrician, spre exemplu, poate câştiga în Italia circa 1.500 de euro net pe lună, faţă de 500- 600 de euro net/lună în România. „Sunt români care chiar se adaptează greu când se întorc în România pentru că salariile sunt mult mai mici pentru aceleaşi joburi pentru care au plecat”, mai spune Ravasi. În România, salariul mediu pe economie este de circa 380 de euro net (1.700 lei) pe lună, în timp ce în Italia acesta depaşeste 1.900 de euro pe lună. Deşi Ravasi susţine ca românii sunt meseriaşi mai buni ca italienii şi ştiu să negocieze mai bine, pe piaţa locală a muncii există o dinamica mai mare a parcursului profesional. Astfel că, dacă italienii schimbă un loc de muncă o dată la trei-patru ani, în România nu este ciudat ca un candidat să aibă in CV foste locuri de muncă unde nu a stat mai mult de un an. De altfel, specialiştii în resurse umane susţin că generaţiile tinere din Romania vor ajunge să schimbe de la şapte-zece joburi in sus pe parcursul carierei. În italia locuiesc peste un million de români, aceasta fiind destinaţia spre care au plecat cei mai multi români la muncă in străinătate. Anul trecut, Humangest a ajuns la afaceri de 13,5 milioane de euro pe plan local, potrivit lui Ravasi, de la 2 milioane de euro cât avea businessul în urmă cu patru ani. Până la finalul anului 2015, ea estimează că Humangest va ajunge la o cifră de afaceri de 18-19 mil. euro. Rezultatele companiei sunt urmare a creşterii liniei principale de business – închirierea de forţă de muncă în regim temporar – atât pe plan intern, dar mai ales către Italia. „Vrem să continuăm extinderea în România, să deschidem chiar anul acesta un birou la Cluj. De asemenea, am vrea să ne concentram mai mult pe zona de payroll şi training, care reprezintă acum doar 1 – 2% din cifra totală de afaceri”, adaugă Lara Ravasi. Deşi Humangest se axează mai mult pe plasarea în străinătate a angajatilor pe contracte de muncă semnate, în medie, pe câte o durata de opt luni, compania recrutează candidaţi şi pentru poziţii permanente, dar mai mult pentru joburi de middle şi top management. Totuşi, contractele pe o perioadă nedeterminată reprezintă doar 5% din totalul celor semnate de Humangest cu angajaţii. Compania cu capital italian Humangest are la nivel internaţional 34 de filiale, iar pe piaţa din România a intrat in anul 2007. Printre cei mai mari jucatori din recrutare şi muncă temporară de pe plan local se mai află companii precum Adecco, ManpowerGroup, Lugera&Makler, Trenkwalder si APT. Pentru varianta online puteti accesa: http://www.zf.ro/zf-24/angajatorii-italieni-recruteaza-dulgheri-electricieni-si-constructori-din-romania-pe-salarii-de-trei-ori-mai-mari-13810137
20.04.2015
Inginerii și IT-iștii iau locul muncitorilor calificați în preferințele angajatorilor din Italia, «forțați» și de modificările legislative ale guvernului de la Roma. Agențiile de recrutare și plasare a forței de muncă din România s-au reorientat deja și sunt în căutare de profesioniști dornici să câștige salarii medii de 3.000-4.000 de euro pe lună   «Românii sunt apreciați în Italia. Sunt mai pricepuți decât italienii în privința unor meserii cu tradiție în România». Nu este o afirmație în vânt făcută de un conațional care și-a câștigat în ultimii zece ani salariul pe la Roma sau Milano, ci de directorul general al uneia dintre cele mai importante companii de resurse umane care activează pe piața din România, Humangest, membră a holdingului italian cu același nume. „Din 2007, trimitem în Italia, prin leasing temporar, specialiști din acele sectoare - sau meserii dacă vreți -, cu tradiție în România. Vorbim de specialiști sudori, dulgheri, constructori, electricieni etc. Au creat brand awarness pentru aceste sectoare“, spune Lara Ravasi, director general Humangest.  Un brand awarness care le aduce remunerații de cel puțin trei ori mai mari decât ar încasa în România. Potrivit Larei Ravasi, salariul mediu oferit românilor, în funcție de domeniile de activitate, este de 1.700-1.900 de euro pe lună. De exemplu, un electrician român, în Italia, câștigă 1.600-1.700 de euro pe lună, în timp ce în România, același electrician ajunge la aproximativ 500 de euro pe lună. Câștigurile sunt mai mari când vine vorba de șoferi, aceștia fiind printre cei mai bine plătiți în Italia, cu o medie a salariului de 2.000 de euro pe lună. „Fiind vorba de plasare temporară de personal, durata medie a unui prim contract pentru un român este de șase-șapte luni, cu posibilitatea de prelungire până la 13-14 luni. Sunt și persoane care pot rămâne la muncă în Italia și până la doi ani“, explică managerul Humangest. Business dublat de la an la an În mai bine de șapte ani de activitate pe piața românească, Humangest a trimis în străinătate peste 1.000 de angajați români, mai mult de 90% dintre ei bărbați, datorită meseriilor celor mai cerute din sectoare precum construcții, metalurgie, transporturi. „Leasingul de personal din România către Italia, devenit între timp core businessul Humangest,  a fost cel care a propulsat cifra de afaceri a companiei. Aceasta aproape s-a dublat de la an la an, începând cu 2010, când am preluat conducerea companiei“, spune Lara Ravasi, menționțând că, la nivelul anului 2014, rulajul a fost de 12 milioane de euro, față de 6,5 milioane de euro în 2013. „În primul trimestru al acestui an am continuat să creștem cu 50% față de perioada similară a lui 2014. Acest lucru se datorează în continuare leasingului de personal, dar și diviziilor noi pe care le dezvoltăm în ultimul timp, precum training, servicii de payroll și administrare, respectiv plasare de personal în România. Ținta pentru 2015 este de 18 milioane de euro cifră de afaceri“, completează Lara Ravasi. Noi segmente de activitate Taxele mai mici pentru angajare temporară percepute în România au fost plusul care i-a determinat pe italieni să angajeze, pe periodă limitată de timp, personal calificat de la noi din țară. Noul cod al muncii implementat de guvernul de la Roma vine în ajutorul italienilor, în detrimentul românilor. Prin urmare, este așteptată o scădere a cererii pentru forță de muncă din România pe segmentele meseriilor cu tradiție, substituită însă de nevoia de angajați cu studii superioare, în special, ingineri și segmentul IT. Ce-i drept, și salariile sunt altele. „În ultimul an, au fost căutați genul acesta de specialiști, domenii în care românii sunt, de asemenea, extrem de apreciați. Cu siguranță, numărul angajaților români în aceste sectoare va crește, mai ales că vorbim de salarii de 3 -4.000 de euro pe lună“, explică Lara Ravasi. Însă, leasingul temporar de personal funcționează și în România. Humangest s-a dezvoltat și la nivel național prin plasarea forței de muncă. Însă, dacă pentru piața din Italia vorbim despre sudori, dulgheri, electricieni etc, pentru România vorbim de angajați sezonieri (ospătari, barmani, personal hotelier). „Este o divizie pe care o vom crește în următoarea perioadă de timp. De asemenea, focusul nostru este și pe zona de recrutare și angajare permanentă“, spune managerul Humangest. Și pentru că dezvoltarea unei afaceri în zona resurselor umane presupune și expansiunea la nivel național, Humangest ia în calcul deschiderea de noi birouri, o primă reprezentanță urmând a fi deschisă, cel mai probabil, în 2015, în Cluj Napoca, unde focusul va fi și pe servicii de payroll și training. Pentru varianta online puteti accesa: http://www.capital.ro/efectele-noului-cod-al-muncii-pentru-romanii-care-vor-sa-lucreze-in-italia.html